DUNIAKU ANITA



KAK NITA IN THE HOUSE

Sunday 9 June 2013

BP Monitoring

Assalamualaikum..

Hari ni Kak Nita da settle untuk wat BP-Monitoring kat Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Gombak Setia, Seminggu 2 kali Kak Nita kena datang Klinik ni untuk check tekanan darah, urine dan juga berat badan. Yela ni pon disebabkan untuk bulan lepas Kak Nita naik berat badan sampai 4kg, so doktor suruh wat BP-Monitoring untuk pastikan kenaikan berat badan Kak Nita ni adalah normal xde Tekanan Darah Tinggi or Tekanan Darah rendah or diabetis la.


Ok ni lah hasilnya setelah 6 kali datang ke Klinik untuk BP-Monitoring.  Berat badan memang naik la kan. Tapi doktor kata ok je, xde masalah tekanan darah Tinggi. 

Yang FHR tu adalah degupan jangtung baby, nurse kata degupan jantung baby normal adalah antara 110-160bpm.  So, Alhamdulillah degupan jantung baby dalam keadaan normal. Tekanan darah Kak Nita pon doktor ckp normal.  Cuma berat badan jela naik je kan.  Tapi mmg xdpt dinafikan yang Kak Nita agak berselera sikit nak makan.  Tu yang berat badan asyik naik je tu kan..hehe..

Minggu depan ada checkup lagi untuk usia kandungan yang ke 6 bulan.  Hope sumenya normal.  Alahai, minggu depan kena amik darah la plak, ni yang agak melemahkan semangat ni..huhu..PAstu dah masuk minggu yang ke 28 kena minum air gula lagi la. Aisehhmen..kena bersedia dari sekarang nampaknye..huhu

Okla, sampai sini je Kak Nita nak update, nnt da g checkup mggu depan Kak Nita update lagi ye..Bajet ade follower je Kak Nita ni kan..*PERASAN JERK*..hahaha

No comments:

Coret-Coret Kak Nita