DUNIAKU ANITA



KAK NITA IN THE HOUSE

Saturday 2 November 2013

Bersalin Normal di Gombak Medical Centre

Assalamualaikum, 

Hai kawan2, Kak Nita nak share skit pasal tempat pilihan Kak Nita masa bersalin anak pertama aritu.  Tempat tu adalah Gombak Medical Centre yang terketak di Taman Seri Gombak, mmg dekat sngat dari umah Kak Nita, senang la nak g checkup kan.  Tempat ni ada rakan sekerja hubby yang tunjukkan, dia bgtau hubby Kak Nita yang wife dia bersalin kat situla sebelum-sebelum ni.

So Kak Nita n hubby g la survey kat GMC ni, g tanye2 harga byaran tuk bersalin kat sana, memandangkan kat GMC ni pengurusan dia Islamik di mana staff2 yang akan menguruskan ibu-ibu mengandung ni semuanya perempuan termasuklah doktor yang menyambut dan yang memeriksa kandungan setiap kali datang check up.  Bila buat survey dan perbandingan dengan tempat lain, mmg nmpk byk benefit di sini disamping harganya yang berpatutan dan lebih murah daripada hospital2 swasta yang lain.

Untuk pakej bersalin normal aritu bayaran yang dikenakan pada Kak Nita RM1890 termasuk caj sunatkan baby girl.  Tu caj untuk bersalin secara normal tanpa ada komplikasi.  Layanan staff2 kat sni memang sangat best, diorang sangat lemah lembut.  Kalau tanya Kak Nita, mmg Kak Nita sangat berpuas hati la dengan layanan dan perkhidmatan kat sni..  Kak Nita suggest bagi sape2 yang duk berhampiran ngan kawasan Gombak and memang plan nak bersalin kat hospital swasta baik g sni la..memang terbaik..hehe.. Korang boleh search Gombak Medical Centre dekat FB. GMC akan update diorang punya FB.

Puteri kami Nur Khayla Batrisya Binti Mohd Idzuan Noor.




11 comments:

Elle said...

Salaam Nita,

Paed GMC ok tak? Tengah cari paed area gombak yg ok2, apa2 hal senang

Unknown said...

Wasalam Elle,

Alhamdulillah, pengalaman saya bersalin dekat GMC mmg ok sgt2, doktor n nurse sume perempuan dan ramah2 belaka. Awak survey la dulu, try datang GMC tuk wat checkup n tanya pakej bersalin tuk tahun 2014 ni. Tak pastilah ada perbezaan ke x harga pakej tahun lepas dengan tahun ni.

Nurul Farhana said...

Salam nita,

sy nak tanya, kalau buat monthly checkup kt GMC kene buat appointment dulu ke? selalu nita buat checkup, range bayaran berapa ea?

mekasih.. :)

Unknown said...

Nur Farhanah : Slalunya doc akan bg date untuk kte datang for next check up.. Just follow date yang doc bg tu jela. Time sy wat dulu bayaran dalam RM50-RM70 cmtu including scan perut.. Tapi kalau x scan range dalam RM30-RM40 tu la..

Anonymous said...

Klu nk besalin kt GMC ni deposit brp r kak?

Anonymous said...

Kwn sy br besalin bln feb kt gmc dya cma kna byran 890 besalin normal

Unknown said...

Time Kak Nitatak kena bayar deposit pon coz guna GL dari AIA,

GMC mmg ada pakej dia sendri, ikutla kita amik pakejh yang mana, ada yang bawah seribu, kalau nak guna khidmat doktor pakar tu mahal la. Kak Nita punya pakej yang satu bilik satu katil, pastu siap sunatkan baby skali.

Anonymous said...

Sy bsalin anak ke 2 & 3 di GMC. Sgt berpuashati terutama layanan nurse yg sgt baik. Minggu lps, saya bersalin anak ke 4 pula tp kali ni di pusrawi.Walau pusrawi lebih canggih, namun "perasaan" & "pengalaman" nya lain.. Tidak seronok spt GMC. Terasa rindu dgn GMC.

Unknown said...

Ni mesti akak yg sy jumpa td..dia bawa anak dia demam kuning kt hmc

Unknown said...

hehe.org lain kot arwin diyana..

Anonymous said...

Hi sis klw boleh tau kat mane ye..

Coret-Coret Kak Nita